Monday, January 17, 2011

ROTI BAKAR TELUR BERKEJU

Malam2 dah teringin pulak nak makan roti...Tu laaa, sape suruh tak nak makan nasi tadi kan! Sekarang dah kelaparan & mcm nak pening2 lalat pon ada... Sebelum akak terpengsan pulak karang, baik akak isi perut ni sikit. Ha ha, tadi ada kawan sms kat akak...Katanya : Kenapa u ni sibuk2 sangat nak diet, bukannya gemuk pon...Yalah2, akak akui akak bukannya gemuk ok tapi kiut kan!!! Ada tak yang nyampah baca tu?? Takpe3...akak pon tengok dalam fridge ada cheese, ada butter, so layan je tekak yang nak makan malam2 buta ni... BAHAN BAHAN
  • 2 keping roti putih
  • 1 biji telur saiz A
  • 1 kepingan keju
  • Mentega secukupnya
  • 1 sudu teh susu pekat manis
  • 1/2 sudu teh lada sulah
  • Secubit garam

CARA MEMBUATNYA

  1. Pecahkan telur dan masukkan garam, lada sulah dan susu pekat manis & kacau sehingga sebati
  2. Sapukan mentega secukupnya di kedua2 belah roti
  3. Letakkan sekeping keju di tengah2 roti tu
  4. Salutkan roti dengan adunan telur sehingga betul2 rata
  5. Panaskan oven 200C dan masukkan roti tadi
  6. Tunggu lebih kurang 10 minit atau sehingga agak garing dan keluarkan ia dari oven.
  7. Potongkan menyerong supaya mudah untuk dimakan..actually x yah potong pon xpe, just ngap je terus.....

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...