Showing posts with label KUCING. Show all posts
Showing posts with label KUCING. Show all posts

Wednesday, March 23, 2011

WELCOME TO MY FAMILY...

Assalamualaikum...Dah banyak kali anak2 bawak balik anak kucing ke rumah, tapi selalunya akak akan suruh depa hantar balik di tempat mana depa ambik kucing2 tu. Tapi kali ni lain pulak ceritanye sebab akak dengan rela hatinya menerima kehadiran 4 baby kucing yang comel2 kesemuanya, termasuklah dgn si ibunya sekali. Al kisahnya, ada sekali tu akak ada nampak sewaktu ibu kucing ni tengah sarat mengandung merayau2 kat tepi jalan..Biasa la kucing kan, takde apa nak heran..Seminggu yang sudah waktu nak mengemas kawasan luar rumah terkejut bila buka almari kasut, tengok2 kucing ni dah selamat melahirkan & sedang berehat di dalam tu dgn anak2nya. Rupa2nya dah beberapa hari depa berada di situ. Patutlah setiap kali akak nak keluar ke tempat kerja akak perasan pintu almari akan terbuka sedikit, rupa2nya anak2 yg sengaja buat begitu. Selama ini anak2 merahsiakan dari akak tentang kelahiran anak2 kucing ni sebab takut akak tak dapat menerima kucing2 tu semua..sama seperti yang lepas2....
Terbuka hati akak untuk menerima kehadiran depa semua, eh eh kucing2 semua..emmm, sememangnya naluri akak masih sama seperti zaman kanak2 dulu yang amat sayangkan kucing tersentuh lagi...Anak2ku, bukannya mama tak suka kucing, tapi bila mama dah sayangkan kucing2 ni susah untuk mama melepaskannya pergi. Takut mama yang lebih2 menangis jika kehilangan salah satu dari antaranya...
Sedangkan kucing lagikan mama sayang, apa lagi lah manusia...Jangan suka membenci & mengeji, apalagi berburuk sangka, kerana mungkin orang yang dikeji, diumpat, didustakan itu lebih mulia dari kamu, walau siapa pun diri kamu! Jangan lah perasan seperti kamu yang paling baik di dunia, tetapi dengan seekor kucing sanggup kamu tendang2, sepak terajang seperti kucing2 itu tiada perasaan! Ooppps...sorry yea..n3 kali ni agak emo & terbabas sikit...huhu :(
Ambil iktibar & muhasabah diri dari kejadian gempa bumi & tsunami di Jepun baru2 ini. Waktu itu semua harta kekayaan, pangkat atau pun darjat takkan bermakna lagi..kecuali amal ibadat yang tulus ikhlas akan dibawa pergi...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...