Tuesday, May 18, 2010

KISAH ANAK2 DAN KEK HARIJADI - PART 1

Setiba saja di rumah, seperti biasa saya akan melayan kerenah anak2 yg masih belum tidur lagi. Pelbagai cerita yang keluar termasuklah rancangan mereka untuk membuat birthday cake utk seseorg pada 23 Mei ni iaitu besok & dgn selambanya meminta saya resepi kek dan sedikit panduan untuk menghias kek itu nanti.. Nak tergelak saya mendengarkan planning depa tu, tapi fikir2 balik eh apa salahnya, kan kreatif tu! Seperti selalu saya akan cuba penuhi keinginan mereka selagi tidak menyalahi agama & undang2..Satu persatu gambar kek yg pernah saya buat ditunjukkan pada mereka sehingga mereka berpuashati. Saya memang minat kerja deko mendeko kek cuma masa yg terhad membataskan saya utk jadi lebih mahir. Saya katakan pada mereka, tengok & pilih la nak buat kek yg mcm mana. Nanti mama bagi resepi kek tu dan cara buat buttercreamnya ya! Yang selebihnya terpulanglah nak buat apa pun. Dalam hati saya berkata2 sendiri entah macam mana rupa birthday cake hasil buatan tangan anak2 lelaki saya nanti. Tunggu je la esok...
Ini sebahagian lagi kek2 yang pernah saya buat..
Sebagai org yg baru belajar saya akui banyak kelemahannya, deko kek ni kena banyak latihan dan berguru..Apa2 pun saya tetap puashati sebab sekarang dah tak main beli birthday cake lagi, semua hasil buatan tangan sendiri..Feedback dr family pun ok, anak2 kata rasa kek sedap dan cantik sgt bagi mereka (walaupun yg sebenonye tak la secantik mana pun!) tapi itu pun dah cukup memberi semangat untuk mama ni..Teringin jugak rasa dihati ni nak attend kelas2 kek tambahan sekarang ni mcm2 rupa kek yg terkini, hissh geram akak tengok! Tunggu la nanti...akak pun tgh dok intai sifu2 kek kat situ sana sini! Mama..mama..kami nak buat sendiri birthday cake esok, mama jangan tolong tau!

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...