Wednesday, November 21, 2012

MENGGAPAI IMPIAN MENJADI KENYATAAN

Assalamualaikum buat semua pembaca2 yang sudi hadir disini...mudah2an kehidupan kita sentiasa dilimpahi keberkatan & dipermudahkan Allah swt dalam setiap yang kita lakukan. Lamaaa le pulak bercuti dari berblog ni dan ada beberapa faktor yang menyumbang kepada ketiadaan entry disini. Tak yah citer la ya.. :))

Pejam celik..pejam celik udah nak menginjak ke penghujung tahun dah nampaknya. Mengimbau semula dari permulaan tahun ni sehingga kini, Alhamdulillah....melangkah biar perlahan supaya tidak tersungkur di pertengahan jalan. Dalam proses menjadikan setiap impian di hati menjadi kenyataan...

Prinsip berniaga, biar keikhlasan bersemi di hati & sanubari.. Jangan bangga & riak bila dipuji..jadikan ia sebagai motivasi diri. Begitu jua, tak mungkin diri rebah bila dianiaya & disakiti, kelak ada yg bersukaria nanti. Biar lambat nampak di mata, kerana bukan kita saja nak berniaga, periuk nasi orang lain harus dijaga, jangan disebabkan kita, bisnes orang rosak binasa.Cara kotor, menindas & mengeji sesama manusia bukan pakaian yg bergelar insan..Biarlah lambat, janji selamat ke destinasi yang ditujui dengan cara yang diredhai..Insya Allah

Terima kasih kepada semua pelanggan yang sudi menempah katering & memberi kepercayaan kepada katering yang setahun jagung ini. Terharu sgt rasanya...tapi takde la sampai nak nangis2... ;-) 

Antara pelanggan2 baru & lama (yg sempat dicatit dlm diari)

Surau Dato Kamaruddin - Tapah Road (4x)
En Basar - Taman Bunga Raya
TH Firdaus - Tapah
TH Hassan - Tapah Road
 Sufis Campsite - Jln Pahang
Mak Ngah Toyah - Kg Seri Azam (3x tempahan)
Makcik Midah - Darul Aitam
TH Ismail (3x)
Dato Azian
 Cikgu Thani
Encik Ishak 
Kilang J K Tapah Road (2x)

JKR Tapah
TH Alias
TH Badaruddin (My FIL) - Kg Batu 3
SMK Hamid Khan Tapah
SMK Chenderiang
TH Suhaimi - Batu 3

Ustaz Salehuddin (My BIL) - SMKA Bidor 
Encik Abdul Samad - Bt 6
Encik Yusaini - Tmn Seri Damai
TH Abd Wahab (3x)
Staf Pej Pendaftaran Tapah
En Asmadi

 TH Bakri (2x)
Masjid Jamek Tapah (5x)
SMK Buyong Adil Tapah
Surau Jalan Damai (4x)
TH Yusuf - Tapah Road (3x)


SAR Tapah / Ustazah Nor Fadila (My SIL)
TH Ibrahim
                                                                    SK Kg Poh Bidor(2x)
Akademi Islam Ipoh / Ustazah Nur Afifah (My SIL)
Student UITM Shah Alam 
                                                         Cikgu Johari - GB SK Kg Poh Bidor


Sepanjang terbabit dalam kehidupan berniaga ini (iaitu setelah berhenti kerja dari makan gaji) I sangat2 memahami erti hati budi. Ada yang ditelan menjadi hempedu, ada juga ditelan menjadi madu. 

Amenda la yg I merepek ni...gara2 lately selalu sangat baca novel..ayat2 pun jadi berbunga2 la konon2nya...Ok la, dah lewat ni...tidur dulu..Nite2...sleep tight ya... :))

2 comments:

  1. Assalamualaikum kak lina...

    alhamdulillah.. murah rezeki akak sekeluarga.. berkat kerajinan & kesungguhan.. pastikan berhasil.. macam tulah adat berniaga kan kak.. kerenah pelanggan yg bermacam2 ragam harus dilalui & perlu ditangani dengan baik agar tiada hati yg terasa... pd pelanggan yg memahami.. syukur alhamdulillah.. pasti senang berkhidmat utk mereka.. apa2pun.. sy doakan bisnes akak bertambah maju lagi lepas ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam,Alhamdulillah..berniaga ni kena banyak bersabar. Actually kerja mkn gaji pun sama je, bnyk jugak cabarannya esp nak mengadap karenah org atasan kan Ratna...sabor je lahhh :))

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...